Tvålaxnie - nu kör vi

Okej, redan inne på dag 2 på jobbet - och "lunchgymandet" och det känns rätt OK.
Visst, man sover som en propeller efter dygnsvändandet de senaste veckorna, men det är inte alltför jobbigt att ta sig upp på mornarna... värre att hålla ögonen öppna vid 3-snåret... efter gymmet...

Igår körde jag ben + axlar, lätt & länge, hade egentligen tänkt ta en vilodag idag, men helt plötsligt skulle "alla" på byrån iväg och provträna på "mitt gym" = jag hakade såklart på!

En kollega som tränar på rätt duktigt de veckor han inte har barn att hämta på dagis/fritids ville dessutom få en testdrive av mitt träningsprogram, så visst, vi körde på... och som vi körde...

Idag tog vi oss dessutom lite extra tid och körde 3x8 tungt, med passning - något man ju aldrig har som solotränande och *phhiiiiuuuu* harrejavvlar vad slut man blev! Jag körde ju som sagt axlar igår, så det var väl inte helt optimalt att köra tunga bröstövningar redan idag. Något som gav mjölksyra i axlarna på i stort sett alla övningar(!).
Mest nöjd är jag med 1x8 80kg i bänkpress, det var inte igår man var uppe på de vikterna! Troligen 2005, då jag körde uppåt 3x6 85kg (utan pass).

Så, nackdelen med att nästan uteslutande lunchträna, är ju helt klart att man:
1. Har ont om tid
2. Får rycka iväg när det passar, jobbmässigt
3. Och som en direkt följd av ovanstående, man får träna ensam = ingen passning = svårt att köra sig heeeelt slut.

Nu får vi hoppas att fler kollegor byter gym, så man kan få till några fler aphårda pass framöver :-)


Styrke, 60 min (med passning)
Bänkpress 1x12 60kg, 1x8 80kg, 1x8 75kg, 1x8 70kg
French press 1x12 27,5kg, 3x8 37,5kg
Flyes 3x8 81kg
Triceps pushdown 1x8 95kg 2x8 85kg
Crunches 1x8 65kg, 1x8 60kg
Snedbänk 3x8 60kg
Mage, hjul, 1x20
Triceps pushdown rep 3x8 40kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0